چهل‌‌ و‌ یکمین نشست خبرگی عصر روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک برگزار شد

۰۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۶:۴۳ کد : ۶۶۵۷۳ اخبار اخبار عمومی
تعداد بازدید:۴۱
سلسله نشست‌های خبرگی به همت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری چهارشنبه آخر هر ماه با محوریت تبادل اندیشه و تجارب موفق در کسب و کار برگزار می‌شود.
چهل‌‌ و‌ یکمین نشست خبرگی عصر روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان چهل͏͏ و͏ یکمین نشست خبرگی، میزبان مهندس مظفر عبدالله مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک بود.

"کد بانو‌ها و خانم‌های خانه کارشناسان کیفیت و تضمین کننده فروش ما هستند."

مهندس مظفر عبدالله، در سال ۱۳۸۰ شرکت روژین تاک را ثبت و زمینی به وسعت ۲۴ هکتار برای تولید رب گوجه فرنگی و نوع آوری در این زمینه خریداری کرد. در سال ۱۳۸۱ پروژه روژین رسماً آغاز و در مرداد ۱۳۹۲ اولین خط تولید با ظرفیت ۱۱۰۰ تن افتتاح شد. مهندس مظفر عبدالله معتقد است: مدیریت فقط سودآوری نیست بلکه فایده اجتماعی است که ارزش یک فعالیت اقتصادی را مشخص می͏کند.

او متولد ۱۳۳۱ شمسی در واران یکی از ده͏های هفتگانه دهستان جاسب در منطقه دلیجان است. روستای آن ها با وجود اینکه وسعت چندانی ندارد ولی در صنعت و کارآفرینی کشور جایگاه ویژه ایی دارد زیرا مرحوم حاج سید محرم ناصری بنیانگذار حلوا شکری عقاب هم اهل همین روستا است. مظفر عبدالله ۴ ساله بود که در سال ۱۳۳۵ خانواده اش به تهران مهاجرت کرده و در خانه‌ای استیجاری در خیابان گرگان ساکن می شوند. او در این منطقه درس خواند و دیپلم گرفت و بعد از آن هم در سال ۱۳۵۰ با گرفتن پذیرش در رشته حسابداری وارد دانشکده موسسه عالی حسابداری شد.

سید مظفر عبدالله تسلیم نمیشود! زمانی که در اولین سال شروع به کار شرکت روژین، سرمای زودرس به جان بوته͏ ها افتاد و گوجه͏ ها را سرما برد، یک تنه مقابل مشکلات ایستاد، یک میلیارد ضرر کرد، اما سر قولش با کشاورزان ماند و تمام پول محصولشان را داد؛ الان ۱۷ سال از آن روز میگذرد و سرمای کرمانشاه از سر روژین تاک گذشته و بهارش رسیده است، بهاری که عبدالله رمزش را پشتکار میداند.

سید مظفر عبداله، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک در نشست" یک نشست یک تجربه" با اشاره به موضوعات مختلف مبتلا به تولید، اشتغال و فروش و صادرات و برند سازی گفت: اهمیت تحقیق و توسعه، تجربیات تجاری سازی ایده و فناوری، تبادل اندیشه و تجارب موفق در کسب و کار از جهات مختلف قابل بحث است.

اهمیت برند سازی از دید مدیر عامل روژین

وی در نشست چهل و یکم " یک نشست یک تجربه" پرداخت به برند را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در بحث تولید و فروش با دو نوع مدیر سر و کار داریم، برخی از مدیران به سودآوری و فروش توجه دارند اما برخی مدیران برند ساز هستند، برند بسیار اهمیت دارد و باید تاکید کنم برند مهمترین دارایی نامشهود است که کمتر به آن توجه می شود و ما نباید در تولید، بازاریابی و فروش به آن توجه کنیم. ما طیف مدیران برند ساز هستیم. روژین و دلپذیر، با تبلیغات و تلاش برای کیفیت برند شدند.

این کارآفرین ملی و دلسوز ایران با اشاره به اینکه دنیای امروز کیفیت محور بودن و تولید با کیفیت پایدار است یادآور شد: توصیه می کنم یادگیری را از ذهن خود خارج نکنید. همواره باید به دنیا و شرایط بازار و تحولات روز همراه باشید.

مهندس عبداله تصریح کرد: برای موفقیت در بازار داخلی و نیز دنیا باید بتوانیم با بازارهای جهانی ارتباط برقرار کنیم و صادرات داشته باشیم. نمی توانیم با خام فروشی به جایی برسیم، ۸۰ درصد صادرات ما خام فروشی است. صادرات گوجه، خیار و هندوانه، صادرات محصول نیست، اما وقتی گوجه فرآوری شد، می شود مثلا رب و رب صادرات محسوب می شود.

تربیت نسلی از کشاورزان مهارت دیده و توانمند

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک در ادامه با اشاره به تربیت ۳۶۰۰  کشاورز که بیش از ۲۰۰ تن در هکتار برداشت محصول دارند و با هلدینگ روژین همکاری دارند گفت: ۳۶۰۰  کشاورز  تربیت شده ما مثل فارغ التحصیلان دکتری و ارشد حوزه کشاورزی عمل می کنند. در جاده کامیاران سنندج  بزرگترین کارخانه صنایع تبدیلی خاورمیانه که همان روژین می باشد مستقر است.

وی ۵۰ سال تجربه و موفقیت در حوزه تولید را مدیون دانش آموختگان مهارت دیده و تلاش آنها در کنار مزرعه و کارخانه عنوان کرد و گفت: جوانی دوران خوش گذرانی و تفریح است؛ اما آنهایی که قدری اهل عقل و اندیشه و دور اندیشی هستند موفق می شوند و به افراد موفق و کارآفرین تبدیل می شوند. باید بر رفتار خود باید مدیریت داشته باشیم،  اگر دانشجو هستی خوب درس بخوان، فرصت ها مثل ابر می گذرند.

راه اندازی کلینیک کشاورزی در دل کارخانه

به گزارش بازارکار، مهندس عبداله  از راه اندازی کلینیک کشاورزی در مجموعه خود خبر داد و گفت:  این کلینیک به مراحل کشت، داشت و برداشت و بر کار کشاورزان نظارت دارد ،سرمایه اصلی کشور کشاورزان هستند. بذری که تائید کنیم  کاشته می شود. در بخش کشاورزی کسی را ندیده ام که کار ما را تکرار کند. مدیر عامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک درباره دلایل موفقیت خود و تیمش می گوید: بر مدیریت زایشی توجه می کنیم، همواره بر توسعه مهارت می اندیشیم، نسل دوم کشاورزان را تربیت می کنیم، بین کشاورز و کارخانه و مدیران مجموعه تعامل بسیار خوبی برقرار کردیم، کشاورزی که با ما همکاری می کند متضرر نمی شود. اگر دولت به مدل کشاورزی و تولید روژین توجه کند، می تواند مشکل کمبود آب را حل کند و کشور را از بسیاری جهات بویژه چالش آب بی نیاز کند.

وی بر مساله افزایش حقوق و دستمزد و نیز حفظ ارزش پول و نیز جلوگیری از مهاجرت کارگران و دانش آموختگان اشاره و تاکید کرد: چالش آتی ما کمبود کارگر و نیز نیروی متخصص و مهارت دیده است. اگر دولت با ما همکاری کند می توانیم بسیاری از دانش آموختگان کشاورزی را به افرادکارآفرین تبدیل کنیم. باید به فکر ایران باشیم، ایران یکی از کشورهای است که همزمان دارای سه اقلیم است و باید با استراتژی و نقشه راه گام برداریم و برای موفقیت ایران عزیز تلاش کنیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت روژین تاک در پایان توسعه شرکت های دانش بنیان را در کشور یک فرصت خوب برای توسعه کشور می داند اما تاکید دارد باید منابع و تسهیلات بانکی با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.


نظر شما :