سی و نهمین نشست خبرگی عصر روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه با حضور مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا برگزار شد.

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۰ کد : ۶۴۰۴۷ اخبار اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۶
سلسله نشست‌های خبرگی توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، چهارشنبه آخر هر ماه با محوریت تبادل اندیشه و تجارب موفق در کسب و کار برگزار می‌شود.
سی و نهمین نشست خبرگی عصر روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه با حضور مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سی و نهمین نشست خبرگی میزبان دکتر حسین بیگ‌محمدزاده، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا بود. مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا درخصوص شروع فعالیت این مجموعه گفت: ۲۰ سالم بود که وارد کار تولید مربا شدم. حدود سال ۷۱-۱۳۷۰ محصولات مربا که در کشور تولید می͏ شدند، بسته͏ بندی سنتی و ضعیفی داشتند. به واسطه (شور) جوانی و ذوقی که در کار داشتم، روی بسته͏ بندی این محصول کار کردم و برخلاف محصولات موجود در بازار آن زمان، محصولی با بسته͏ بندی شکیل، استاندارد و با ظاهر مناسب به بازار عرضه کردیم. همین موضوع باعث شد که فروش کارخانه با افزایش قابل توجهی مواجه شود و با شرکت در چند نمایشگاه نیز، چند مشتری خارجی پیدا کردیم. بیگ محمدزاده افزود: بحث دیزاین و بسته͏ بندی و ورود فناوری͏ های جدید را در حوزه تولید مربا و مارمالاد با جدیت پیگیری کردیم و در نتیجه استفاده از فناوری͏ های روز دنیا و سرمایه͏‌گذاری مناسب، نتیجه بسیار خوبی حاصل شد و ظرف سه سال، به صادراتی خوبی دست پیدا کردیم. به نوعی عامل تحول در بخش تولید مربا در کشور بودیم و عمده تولیدکنندگان مربا در کشور با دیدن فعالیت͏ های شرکت ما، به سمت بسته͏ بندی͏ های مناسب این محصول حرکت کردند و می͏ توان گفت که درحال حاضر، زیباترین بسته͏ بندی͏ ها در همه برندها، مربوط به بسته͏ بندی͏ های مربا و مارمالاد است. مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا درخصوص چالش͏ های فرآیند تولید محصول در کشور گفت: معتقدم که با وجود چالش͏ های موجود در مسیر تولید، یک نکته مثبت هم در این زمینه مطرح است و آن هم این است که اینگونه چالش͏ ها، زمینه͏ ساز تلاش بیشتر و کسب موفقیت است. وی با اشاره به سرعت بالای توسعه فناوری͏ های جدید در جهان تأکید کرد: سرعت رشد فناوری͏ ها بسیار زیاد شده است که باعث ایجاد تغییرات زیادی در کسب و کارها شده͏ اند. بازارهای امروز بسیار چابک هستند و شرکتی در بازار موفق͏ تر عمل می͏کند که بتواند خود را با این سرعت بالای تغییرات وفق دهد. در تیم͏ سازی هم باید به این موضوع دقت و افرادی را جذب کنیم که پذیرای این تغییرات سریع باشند. بیگ محمدزاده خاطرنشان کرد: معتقدم مهم͏ ترین موضوع در بحث تیم͏ سازی و جذب نیرو، موضوع نگرش است. افراد باید دارای نگرش سالم و موجهی باشند. مهارت موضوعی است که از طریق آموزش، قابل فراگرفتن است، اما نگرش از اهمیت بالاتری برخوردار است و کارشناسان دنیا هم روی این موضوع تأکید می͏کنند. وی افزود: عمده نیروهای فعال در مجموعه ما، جوانان هستند. باید زبان آنها را به درستی بفهمیم؛ هیجان و حس خوب آنها از موفقیت در کار را درک کنیم. از ظرفیت بالای جوانان استفاده کرده و به آنها میدان بدهیم؛ همانطور که روزی به خود من میدان داده شد تا در این کار وارد شوم و فعالیت کنم. مدیرعامل شرکت صنایع غذایی نگین شانا، سخت͏کوشی را عامل بسیار مهمی برای موفقیت یک کسب و کار عنوان کرد و گفت: در ۲۰ سال ابتدای کارم، روزی ۱۸-۱۷ ساعت کار می͏کردم. وقتی تلاش زیاد شود، مهارت هم بالا می͏رود. وقتی قصد دارید که کسب و کار جدید را آغاز کنید، باید تمام جنبه͏‌های آن کار را به دقت بررسی کنید و کارها را به صورت ذهنی پیش نبرید. معتقدم، کار باید مهندسی͏‌شده پیش برود؛ به همه ابعاد کار ورود پیدا کنید، داده جمع͏‌آوری و آنها را به دقت تحلیل کنید. وقت͏ گذاشتن و عجول نبودن، سخت͏ کوشی، بی͏ حاشیه بودن کمک می͏کند تا نتیجه خوبی بگیرید.


نظر شما :