طراحی محصول: روش‌های عملی برای توسعه نظام‌مند محصولات جدید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۱ کد : ۶۶۶۷ انتشارات
تعداد بازدید:۸۲
طراحی محصول؛ از مرحله تولید و ارائه ایده آغاز می گردد، سپس با توسعه مفهوم، آزمودن و در نهایت ساخت یا پیاده سازی نمونه‌ای از آن ادامه یافته تا پس از گذراندن آزمونهای دیگر به یک محصول یا خدمت قابل ارائه و دارای ارزش برای بازار تبدیل شود. طراحان، ابتدا ایده محصول را در ذهن خود شکل می دهند و سپس آنرا در پیکره یک محصول، مشهود و متجسم ساخته و با استفاده از علوم مختلف آنرا به محصول نهایی تبدیل می نمایند.
طراحی محصول: روش‌های عملی برای توسعه نظام‌مند محصولات جدید

با توجه به توسعه روزافزون دانش و حرکت آن به سمت بازار در راستای رفع نیازهای جامعه و تلاش شرکت های دانش بنیان برای کسب سهم بیشتری از بازار و به تبع آن منفعت های اقتصادی، تلاش    های علمی برای توسعه کسب و کارها و بکارگیری روش های علمی تر در پیاده سازی نتایج تحقیقات در قالب محصولات نوآورانه و با کارآیی بیشتر را بیش از پیش نمایان می سازد.

طراحی محصول؛ از مرحله تولید و ارائه ایده آغاز می گردد، سپس با توسعه مفهوم، آزمودن و در نهایت ساخت یا پیاده سازی نمونه ای از آن ادامه یافته تا پس از گذراندن آزمون های دیگر به یک محصول یا خدمت قابل ارائه و دارای ارزش برای بازار تبدیل شود.

طراحان، ابتدا ایده محصول را در ذهن خود شکل می دهند و سپس آنرا در پیکره یک محصول، مشهود و متجسم ساخته و با استفاده از علوم مختلف آنرا به محصول نهایی تبدیل می نمایند

سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان بواسطه اهداف اساسی خود که همانا تسهیل و ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال دانش آموختگان است، در کنار سایر فعالیت های خود از جمله تسهیل تجاری سازی فناوری در پارکها و مراکز رشد علم و فناوری و انتقال فناوری های به بلوغ رسیده به شرکت ها و مؤسسات، اقدام به ارائه اطلاعات مورد نیاز به مولفه های بازار کار از طریق ابزارهای و رسانه های متعدد می نماید که یکی از این ابزارها تدوین، ترجمه، چاپ و انتشار کتب و منابع علمی مورد نیاز برای این طیف از جامعه می باشد.


کتاب حاضر به عنوان یک راهنمایی عملی برای طراحی و حتی توسعه نظام مند و علمی محصولات جدید می باشد که چاپ اول آن در بهار ۱۳۹۱ توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاد دانشگاهی) منتشر شده است پاسخ مناسبی برای رفع نیازهای صاحبان کسب و کار بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تقاضا برای چاپ مجدد این اثر را ایجاد نمود.

ضمناً جهت کسب اطلاع بیشتر و یا خرید کتاب با شماره ۸۸۹۲۴۴۳۳ کتابخانه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در ساعات اداری (۱۶-۸) تماس حاصل فرمایید.

 


نظر شما :