با همکاری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود:

جشنواره ملی دال آن؛ برای کمک به حل مشکلات صنعت بیمه

۱۵ آبان ۱۴۰۳ | ۰۷:۰۳ کد : ۷۷۳۹۴ اخبار اخبار عمومی
تعداد بازدید:۵
توسط پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نشست خبری اولین دوره جشنواره ملی دال آن، به عنوان رویدادی استارت آپی و کسب و کاری در صنعت بیمه، صبح امروز ۱۳ آبان ماه برگزار شد.
جشنواره ملی دال آن؛ برای کمک به حل مشکلات صنعت بیمه

به گزارش روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، در این نشست خبری دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری این پارک، علی تقیان دبیر اجرایی جشنواره ملی دال آن و بهروز اسدنژاد، معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران برگزار شد، اعلام شد جشنواره ملی دال فرصتی برای صاحبان ایده های نوآورانه و فناورانه در صنعت بیمه است تا بتوانند برای کمک به حل مشکلات صنعت بیمه ایده های خود را تجاری نمایند.

 

تاثیر رو به رشد فناوری‌های نرم در زندگی مردم

دکتر ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، در این نشست گفت: با توجه به توسعه هوش مصنوعی و پلتفرم‌ها در دنیا، اتفاقات جدیدی در کسب و کار‌ها در حال رخ دادن است که باعث ایجاد جذابیت‌های زیادی شده است.

معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی  افزود: در آینده نزدیک موضوع فناوری‌های نرم بیشترین تاثیر را در زندگی مردم خواهد داشت.

وی گفت: ارتباط بین دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و صنایع مختلف می‌تواند بستر موفقیت را فراهم کند. در حال حاضر در دنیا از دل بیمه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی شکل می‌گیرد، اما در ایران برعکس است. باید تلاش کنیم که بیمه‌ها به بستری برای شکل گیری شرکت‌های جدید تبدیل شوند و این صنعت وارد سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها شود.

نبیونی تصریح کرد: حمایت از ایده جوانان می‌تواند به صنعت بیمه کمک کند. پارک ملی علم و فناوری با در نظر گرفتن اینکه راه اندازی یک دفتر برای کسب‌وکار‌های نوپا سنگین است محل‌هایی را پیش‌بینی کرده که با حداقل هزینه در اختیار آنان قرار می‌دهد. همچنین زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کسب‌وکار‌های نوپا را فراهم می‌کند و در نهایت ارتباط بین شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکار‌های کوچک را فراهم می‌کند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را بفروشند.

 

رویدادی نوآورانه برای گسترش ایده‌های خلاقانه در صنعت بیمه

دبیر اجرایی جشنواره ملی دال آن نیز در این نشست گفت: جشنواره دال آن رویدادی نوآورانه است که به منظور گسترش ایده‌های خلاقانه در صنعت بیمه برگزار می شود و در آن از میان ایده های دریافتی، ۲۰ ایده برتر توسط داوران انتخاب و با هماهنگی شرکت کارگزاری بیمه دال، وارد فرایند تجاری سازی می‌شوند.

علی تقیان ترویج فرهنگ بیمه و کمک به حل مشکلات اصلی این صنعت، تسهیل‌گری و ایجاد زمینه برای استقرار کسب و کار‌های جدید بیمه محور، ایجاد انگیزه در صنایع مجاور برای سرمایه گذاری در خدمات بیمه‌ای، ایجاد امید و انگیزه کافی برای ایده پردازی و توسعه خدمات بیمه‌ای و جلب توجه افکار عمومی به صنعت بیمه را از اهداف برگزاری جشنواره دال آن عنوان کرد.

تقیان درخصوص محور‌هایی محتوایی جشنواره گفت: مدیریت ریسک و قیمت‌گذاری، بهبود فرایند‌ها و نوآوری در صنعت بیمه، جلوگیری از تخلفات در این صنعت، نیروی انسانی و آموزش، تحول دیجیتال و تجربه مشتری، افزایش ضریب نفوذ بیمه و گسترش بازار و محصولات جدید و چالش‌های محیطی محور‌هایی هستند که شرکت‌کنندگان می‌توانند درمورد این موضوعات ایده‌های خود را ارسال کنند و این ایده‌ها نباید به مرحله اجرا رسیده باشند و صرفا ایده‌هایی که طرح آن‌ها آماده ولی اجرایی نشده باشند، می‌تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

دبیر اجرایی جشنواره دال ادامه داد: به ایده‌های برتری که توسط هیئت داوران انتخاب شوند، سرمایه بذری تعلق می‌گیرد و می توانند در شتاب دهنده ها مستقر شده و از فرصت های آموزشی و شبکه سازی استفاده نمایند.

تقیان گفت:علاقمندان می توانند ایده‌های خود را تا ۱۵ آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و فرایند داوری نیز تا ۳۰ آذر ماه انجام می‌شود و مراسم اختتامیه نیز دوم دی ماه برگزار شده و ایده‌های برتر معرفی می‌شوند.

 

صنعت بیمه ضریب نفوذ کمی دارد و مهجور است

در ادامه این نشست دکتر بهروز اسدنژاد، معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران گفت: آمار و شاخص‌ها بیانگر این است که بیمه‌های بازرگانی در کشور ما توسعه زیادی نیافته است.

وی افزود: شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور، در خوشبینانه‌ترین حالت، ۲.۵ درصد است! در حالی که متوسط جهانی آن در دنیا ۷ درصد و در کشور‌های توسعه یافته ۱۳ درصد است. فاصله ما با متوسط جهانی و کشور‌های توسعه یافته نشان می‌دهد که در بیمه‌های بازرگانی بااینکه صنعت بیمه در ایران ۸۹ سال سابقه دارد، خیلی با جهان توسعه یافته فاصله داریم.

اسدنژاد در ادامه افزود: اقداماتی مانند برگزاری جشنواره‌ها و استارت آپ‌ها، به مردمی‌سازی فرهنگ بیمه کمک می‌کند.

معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران عنوان کرد: یکی از اهداف این جشنواره این است که ایده‌ها را منحصر در نخبگان نکنیم و از همه افراد کمک بگیریم، مخصوصا دانشجویان و دانش‌آموزان. طبق فرایند گفته شده، بذر ایده اعلام می‌شود تا مسائل صنعت بیمه بر مبنای آن دریافت، ارزیابی و درنهایت ایده‌های برتر انتخاب و برروی آنها سرمایه‌گذاری شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از لیست اعضای هیئت داوران و پوستر فراخوان جشنواره رونمایی شد.


نظر شما :